"They´re just moments. They´re not life…" #31



Boy Markaster: What do you want to be an artist for? I mean, what's the point of it? Why don't you just buy a bloody camera and take a bloody photograph and stop giving yourself airs? That's what I want to know.
Charles Ryder: I don't give myself airs.
Boy Markaster: Uh, yes, you do. And anyway you haven't answered my question. Come on! Answer! Answer! Answer!
Charles Ryder: Because, a camera is a mechanical device which records a moment in time, but not what that moment means or the emotions that it evokes. Whereas, a painting, however imperfect it may be, is an expression of... feeling. An expression of love. Not just a copy of something. 
from movie Brideshead Revisited (2008)

Taken by me, yesterday, with an iphone4

5 comments:

  1. gosto muito da foto! parabéns.

    ReplyDelete
  2. :)
    Tb gosto. Mas, só consegui o efeito que queria à terceira tentativa e depois de colocar mais copos perto da vela.
    Obrigada.

    ReplyDelete
  3. Brinquedo novo? Tens de experimentar a app Camera +, faz montes de efeitos giros! ;-)

    ReplyDelete
  4. Não. Não é meu o iphone4.
    Pedi emprestado para testar as funcionalidades. Ainda sou um pouco addicted ao BB.
    Mas, o iphone cada vez me conquista mais. ;)

    ReplyDelete
  5. Eu acabei por substituir o meu BB pelo iPhone 4 e estou rendida. Se já adorava o 3Gs que continuo a usar no número pessoal, este ainda me agarrou mais, a bateria é excelente e em termos de sincronização com os computadores, seja Mac ou PC, não tenho os problemas que encontrava com o BB. Tens de dar uma vista de olhos ao Omnifocus, excelente aplicação GTD, para ficares rendida. ;-)

    ReplyDelete